Badania Strytellingowe i Etnograficzne - Firma Badawcza” Metafaktoria” Warszawa
17049
page,page-id-17049,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ctcc-exclude-EU,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Czym się zajmujemy

czym-sie-zajmujemy-zarowka

Nasze podejście jest multidyscyplinarne

badania_story


Storytelling

 

obraz-i-metafora


Obraz i Metafora

 

Czym jest storytelling

opowiesc

Historie / opowieści są najskuteczniejszym sposobem uczenia się, zapamiętywania i przekazywania informacji. Są też odbiciem działania mózgu: w tym wypadku, jego potrzeby szukania prawidłowości, porządkowania, wyjaśniania przyczyn i skutków.

Ludzie doświadczają i pamiętają poprzez historie / opowiadanie historii (storytelling). Należy te historie zrozumieć, jeśli chce się zrozumieć konsumenta.

Opowieść konsumenta nie ogranicza się tylko do cech produktu oraz ich znaczenia, ich wagi, lecz wprowadza nas w świat jego emocjonalnych ‘driverów’, a nawet nadrzędnych celów życiowych i sposobów ich osiągnięcia.

Poznanie struktury myśli i uczuć pozwala markom nawiązać silne emocjonalne więzi z konsumentami.

Zobacz też: OBRAZ I METAFORA

Obraz i Metafora

Metafora to centralny składnik codziennego posługiwania się językiem. Wpływa na nasz sposób postrzegania, myślenia i działania. Metafora to nasze codzienne narzędzie, a nie figura stylistyczna, dostępna tylko poetom.

G. Lakoff, M. Johnson „Metafory w naszym życiu”

Rola obrazu

Mózg tłumaczy abstrakcyjne pojęcia wyrażone słowami na obrazy, wizualne lub sensoryczne (na język świata fizycznego i doświadczania zmysłami).

Żyjemy w świecie zdominowanym przez obraz, zatem same słowa już nie wystarczą.

Wyrażanie myśli i uczuć za pomocą obrazu jest czymś naturalnym, odwiecznym.

Stosując metodę pytań i odpowiedzi, tradycyjne badania używają zbyt wielu słów, które angażują tylko racjonalną część mózgu.

Wykorzystanie obrazów w badaniu pozwala zrozumieć i poznać historię emocji, które stoją za nimi stoją.

zarowki
Zobacz też: STORYTELLING